LEDIG TJÄNST: Nätverkstekniker till Cloud Infrastructure i Stockholm, Göteborg eller Malmö
Publicerad 2021-08-31 14:40

Om tjänsten och avdelningen

Avdelningen Cloud Infrastructure söker nu ytterligare personal med kunskap och minst 5 års erfarenhet inom nätverk.

En lämplig kandidat är självgående och har förmågan att sätta sig in i ny teknik. Våra plattformar bygger på hårdvara från Cisco, Huawei, Dell & Nimble och våra virtuella miljöer bygger på framförallt VMware. Du behöver ha erfarenhet av snarlika miljöer och sannolikt har du arbetat en tid hos någon annan driftleverantör och letar nu efter ditt nästa steg.

Du kommer ingå i gruppen Cloud Infrastructure, som består av ett flertal kompetenta och engagerade tekniker inom olika områden som dagligen arbetar med att utveckla driftslösningar samt handleda våra kunder i valet mellan fysiska, hybrid- eller rena molnlösningar. För rätt kandidat är detta en enastående chans att ta plats i ett framtidsföretag som växer på alla marknader och är välkänt för sin tekniska kompetens!

Dina kunskaper och egenskaper

Kunskapskrav

• Felsökning av större nätverksmiljöer
  • Cisco Application Centric Infrastructure (ACI)
  • Cisco Unified Computing System (UCS)
  • Routing, ACL & NAT i brandväggar som NSX Edge, ASA, Palo Alto mfl
  • Grundläggande kunskaper inom virtualisering (VMware)
  • Grundläggande kunskaper inom Linux

Mycket meriterande kunskap

• Utbildning eller erfarenhet av programmering, framförallt Python och/eller Ansible

Meriterande kunskaper

• Utbildning eller erfarenhet av lastbalansering (Citrix ADC)
  • Certifikat i Cisco Certified Network Professional (CCNP) Data Center eller likvärdig utbildning/erfarenhet

Omfattning

Heltidstjänst som inleds med 6 månaders provanställning.

Du utgår från ett av Bahnhofs kontor i Göteborg, Stockholm eller Malmö.

Skicka din ansökan bestående av ett kort personligt brev och ditt CV med e-post senast den 30 september till jobb@bahnhof.net och döp mejlet till ”Nätverkstekniker Cloud Infrastructure”. Ange i ansökan vilken ort du ansöker till. Vi kommer att utvärdera sökanden löpande, så skynda dig in med din ansökan!

Har du frågor är du välkommen att mejla på  jobb@bahnhof.net

Om Bahnhof

Bahnhof är en internet- och telekomoperatör. Vi producerar bredbandstjänster och molntjänster i datahallar till företag och privatpersoner. Vi drivs av en brinnande tro på teknikens möjligheter. I många frågor är vi djupt engagerade i hur tekniken påverkar samhället på olika sätt. Vi har ett fokus som innebär att vi värnar privatliv och frihet på nätet.

Bahnhof erbjuder intressanta arbetsuppgifter med goda möjligheter till egen utveckling, och vi är övertygade om att en blandning av människor med olika bakgrund skapar en dynamisk och kreativ arbetsmiljö. Våra olikheter är vår styrka.

Tack, men nej tack. Vi undanber oss vänligt men bestämt all kontakt från rekryteringsbolag.