Bahnhof vinner pris som ”Årets bredbandsoperatör” på årets Telekomgala. Bahnhofs vd Jon Karlung tar emot priset.
Utmärkelsen baserades på kundundersökningen ISP NPS 2020 som sammanställts av Nordic Bench. Det är en svensk studie med värden för 23 olika ISP-operatörer. Här ovan redovisas NPS-värdet för de nio största varumärkena samt branschens genomsnitt. Varumärkena är sorterade från högsta till lägsta NPS. Positiva värden har en grön punkt, negativa en röd medan värden nära noll ger en gul punkt. Branschens genomsnitt har färgen blå.
Ett mer detaljerat punktdiagram från Nordic Benchs kundundersökning med Bahnhofs resultat. I diagrammet ställs Bahnhofs resultat gällande olika drivfaktorer mot de konkurrenter som ingår i benchmarkstudien. Bahnhofs genomsnittliga kundnöjdhetspoäng representeras av en blå fyrkant, medan genomsnittet är markerat med en gul prick. Bästa och sämsta poäng i sektorn är markerat med ett grönt respektive rött kryss.
Läs mer:
2019-10-28: Bahnhof toppar i kundnöjdhet – nu har vi officiellt Sveriges nöjdaste privatkunder!
Presskontakt: Jon Karlung 076-111 01 60