Vad vill du ha hjälp med?

Bredband

Kom igång med ditt bredband

Välj hastighet och ta hjälp av våra guider för att komma igång med ditt bredband.

Kopiera länk

Vad gör jag om mitt bredband inte fungerar?

Testa att starta om din router. Det löser många vanliga problem.

  • Stäng av routern (med På/Av-knappen).
  • Vänta i 20 sekunder.
  • Starta routern igen (med På-/Av-knappen).

Om din bredbandtjänst fortfarande inte fungerar kan du felsöka den här.

Kopiera länk

Vilken hastighet ska jag välja?

10–100 Mbit/s För enklare behov som att surfa, mejla, betala räkningar och titta på enstaka videor.
100–500 Mbit/s Strömma högupplöst film, tv eller musik och spela onlinespel utan lagg.
500-1 000 Mbit/s För flera användare som delar uppkoppling, distansarbete och högupplösta videosamtal.
1 000–10 000 Mbit/s Perfekt för stora filöverföringar, nätintensiva applikationer, VR-spel och streaming i 8K.

Kopiera länk

Kan jag byta hastighet?

Ja, du kan byta hastighet. Gå in på Mina sidor och välj den hastighet du vill ha.

I de flesta fall sker hastighetsbytet direkt, men i vissa nät kan det ta 1-5 dagar.
Kopiera länk

Kan jag ta med mitt bredband när jag flyttar?

Du kan vanligtvis ta med dig din bredbandstjänst när du flyttar till en ny adress. Anmäl din flytt på Mina sidor.

Om tjänsten inte kan flyttas av tekniska skäl, har du alltid möjlighet att överlåta den till den nya boende.

Kopiera länk

Sägs min nuvarande operatör upp automatiskt när jag går över till Bahnhof?

Nej, du behöver själv kontakta din nuvarande operatör och säga upp din befintliga tjänst.

Kopiera länk

Kan jag testa min hastighet?

Ja, du kan testa din hastighet med Bahnhofs Speedtest.

Kom ihåg att din hastighet kan påverkas av flera faktorer, bland annat nätverksstörningar i ditt område, prestandan på din utrustning eller om du använder trådlöst nätverk (WiFi).

Kopiera länk

Kan jag beställa en publik IP-adress?

Du kan beställa en publik IP-adress för din internet-tjänst här.

En IP-adress är ett unikt nummer som identifierar enheter på internet, till exempel din router.

Det finns två typer av IP-adresser:

  • IPv4 har varit i bruk längre och kan se ut så här: 100.64.123.45.
  • IPv6 är nyare och kan se ut såhär: 2001:9b0:0000:0000:0000:0000:3257:9652.

Du behöver vanligtvis inte tänka på IP-typ, men om har en enhet – till exempel en webbkamera som du villl komma åt från din mobil när du är ute – kan du behöva en publik IP-adress. Du behöver däremot inte en publik IP-adress om du har en IPv6-adress.

Publika IP-adresser börjar aldrig med 100, utan kan istället se ut så här: 213.80.98.5.

Kopiera länk

Kan jag surfa med IPv6?

Bahnhofs nät har i regel stöd för IPv6, men i vissa områden är vi beroende av externa leverantörer som ännu inte har aktiverat det. Chatta med oss på Mina sidor så hjälper vi dig att undersöka dina möjligheter att få IPv6. Kopiera länk

Vad är ett stadsnät?

Ett stadsnät är ett lokalt bredbandsnät som ofta ägs och drivs av kommuner eller lokala aktörer. Det fungerar som en infrastruktur där olika internetleverantörer kan erbjuda sina tjänster till hushåll och företag.

Du hittar alla stadsnät Bahnhof samarbetar med här.

Kopiera länk

WiFi

Hur får jag trådlöst WiFi?

Vi levererar internet via fiber hem till din tjänstefördelare (fiberbox eller CPE). Därifrån kan du ansluta till exempel en dator med en nätverkskabel.

För att ansluta fler enheter behöver du en router. Routern ger dig WiFi som du kan ansluta till trådlöst, och möjligheten att koppla in fler enheter – exempelvis en tv eller spelkontroll – direkt med kabel.

För bästa möjliga prestanda rekommenderar vi vår egen router – byggd på den senaste tekniken och kvalitetssäkrad av oss. Du kan beställa den på Mina sidor.

Kopiera länk

Vilken router ska jag välja?

Vår kraftfulla router hanterar hastigheter på upp till 1 Gbit/s med stöd för WiFi via 2,4 Ghz och 5 Ghz.

Vi har också en router för dig som har villafiber och 10 Gbit/s bredband från oss.

För att beställa kan du chatta med oss på chatta med oss på Mina sidor.

En av många fördelar med att välja en router från oss är att samla allt på ett ställe. Skulle du få problem med ditt internet kan vi hjälpa dig med både din uppkoppling och din router. Vi har dessutom verktyg för att assistera våra routrar på distans.

Kopiera länk

Var ska jag ställa min router?

För att få bästa möjliga hastighet och räckvidd på ditt trådlösa WiFi-nätverk är det avgörande att du placerar din router rätt. Här är några saker du kan tänka på:

  • Placera routern i mitten av huset/lägenheten, eller nära där du brukar surfa mest.
  • Säkerställ att routern står fritt och inte är omgiven av föremål, möbler eller väggar.
  • Ställ routern högt upp, förslagsvis på ett bord eller en hylla.

Utöver placeringen finns det andra faktorer som kan påverka räckvidden och hastigheten på ditt WiFi:

  • Annan elektronisk utrustning – exempelvis vitvaror, trådlösa högtalare och TV-apparater – kan skapa signalstörningar.
  • Bor du i ett lägenhetshus kan grannars routrar försämra förutsättningarna för ditt WiFi.

OBS! Om du bor stort – eller har din router undangömd – är det möjligt att en ensam router inte ger dig tillräcklig signal för att täcka hela boendet. Du kan i så fall behöva komplettera med ytterligare enheter för bättre täckning (se nästa kapitel).

I vissa hus är fiberanslutningen placerad på en mindre praktisk plats, till exempel i källaren, där internet sällan används. För att få bättre täckning kan det därför behövas en längre nätverkskabel, så att routern kan flyttas till ett mer centralt och passande ställe.

Kopiera länk

Räcker det med en router?

För det mesta räcker det med en router, men bor du stort – eller har tjocka väggar – kan du behöva komplettera med ytterligare enheter för bättre täckning.

Repeater

En repeater, även kallad en extender, är en enhet som förlänger WiFi-signalen för att täcka en större yta. Repeatern tar emot den trådlösa signalen och skickar den vidare, vilket ger bättre täckning. Repeaters är enkla att använda, men eftersom de repeatar trådlösa signaler kan de tappa en hel del hastighet.

Meshnätverk

Till skillnad från repeatern så förlitar sig ett meshnätverk – eller en router med flera accesspunkter – inte på trådlösa signaler. Istället ansluts accesspunkterna med nätverkskabel och sänder WiFi-signaler från där de är installerade.

Meshnätverk erbjuder större räckvidd utan att riskera samma hastighetstapp som repeatern då accesspunkterna är direktkopplade med kabel.

Kopiera länk

Hur byter jag namn och lösenord på mitt WiFi-nätverk?

Om du har en router från oss:

  1. Öppna en webbläsare och skriv ”192.168.1.1” i adressfältet.
  2. Logga in med dina inloggningsuppgifter (som du hittar på Mina sidor).

Om du har en annan router hänvisar vi dig till instruktionerna som följde med den. Du kan beställa en router av oss på Mina sidor.

Kopiera länk

Vilket WiFi ska jag välja?

De flesta routrar som finns på marknaden idag sänder ut WiFi via två olika frekvensband – 2.4 Ghz och 5 Ghz. När du ansluter till ditt WiFi så framgår det vanligtvis i slutet på namnet om du anslutit till 2.4 eller 5.

Nyare routrar har vanligtvis en smart funktion som väljer frekvens automatiskt, men om du ska välja frekvens manuellt är det en rad olika faktorer som spelar in. Därför behöver du testa dig fram till vad som fungerar bäst för dig.

Enkelt uttryckt ger 5 GHz högre hastigheter, medan 2.4 GHz ger bättre räckvidd.

Om du har smarta enheter hemma, som du styr med hjälp av en mobiltelefon eller surfplatta, behöver du ansluta enheterna till samma WiFi.

Kopiera länk

Hur många enheter räcker mitt WiFi till?

Antalet enheter som är anslutna via WiFi påverkar uppkopplingen. Om flera använder nätverket samtidigt kan det påverka både räckvidd och hastighet.

Exakt hur många enheter som kan vara anslutna samtidigt varierar och är omöjligt att svara på – du får helt enkelt testa dig fram.

Kopiera länk

Vad ska jag göra om mitt WiFi inte fungerar som det ska?

Om ditt WiFi inte fungerar som det ska så finns det några saker som du kan prova att göra själv.

Felsök ditt WiFi med hjälp av vår guide för att hitta orsaken till problemet.

Om dina problem kvarstår kan du chatta med oss på Mina sidor.

Kopiera länk

Telefoni

Kom igång med din telefon

Hur fungerar telefoni från Bahnhof?

Vår telefoni fungerar precis som vanlig telefoni. Enda skillnaden är att det går via internet istället för via det gamla telenätet. I och med att tjänsten går via internet kan du också ta den med dig, och använda den överallt där du har tillgång till internet.

Allt du behöver är en internetuppkoppling och en router från Bahnhof.

Telefoni beställer du enkelt på Bahnhof.se/telefoni. Om du har frågor eller funderingar kan du chatta med oss på Mina sidor.

Kopiera länk

Kan jag behålla mitt nuvarande nummer?

Ja, du kan behålla ditt nuvarande telefonnummer.

När du beställer telefoni från Bahnhof får du välja mellan ett nytt telefonnummer eller om du vill behålla ditt nuvarande. Ditt nuvarande nummer kan flyttas över tidigast fem arbetsdagar efter beställningen.

Observera att eventuell bindningstid hos din nuvarande operatör kan påverka det datum du önskar för överflyttningen.

Kopiera länk

Vad kostar ett telefonsamtal?

Behöver jag någon särskild utrustning?

Ja, du behöver en router från Bahnhof för att kunna använda vår fasta telefoni.

Routerns mjukvara uppdateras kontinuerligt med skydd mot bland annat hackerattacker.

Kopiera länk

Kan jag ta med mig min telefon när jag flyttar?

Ja, du kan ta med dig routern och koppla in den på den nya adressen.

Du behöver inte göra några flyttändringar, utan du kan använda routern överallt där du har tillgång till internet.

Kopiera länk

Antivirus & VPN

Vad är VPN?

En VPN-tjänst (virtuellt privat nätverk) skapar en säker förbindelse – en “tunnel” – mellan dig och internet.

Tjänsten skyddar datatrafik från att avläsas, manipuleras eller censureras utifrån.

Du kan läsa mer om vår tjänst Integrity VPN här.

Kopiera länk

Kom igång med Bahnhof Safe+

Bahnhof Safe+ bygger på prisbelönt antivirus från F-Secure, och skyddar dig mot virus, trojaner och ransomware.

Beställ Bahnhof Safe+ här och ta därefter hjälp av våra guider för att komma igång.

Kopiera länk

Kom igång med Integrity VPN

Vi rekommenderar dig att köra Integrity VPN med protokollet Wireguard.

Vår VPN-tjänst Integrity VPN drivs av den av oberoende 5 juli-stiftelsen. Du hittar fler guider och information om tjänsten på Integritys hemsida.

Om du har frågor kan du även få hjälp i deras diskussionsforum.

Kopiera länk

Behöver jag internet från Bahnhof för att kunna använda era säkerhetstjänster?

Nej, våra tjänster Bahnhof Safe+ och Integrity fungerar med alla internetleverantörer.

Läs mer om våra tjänster och hur du beställer dem här.

Kopiera länk

Hur många enheter kan jag använda Bahnhof Safe+ på?

Du kan beställa Bahnhof Safe+ för antingen 3 eller 15 enheter (datorer, mobiltelefoner, surfplattor).

Du kan lägga till fler enheter på Mina sidor.

Kopiera länk

Hur många enheter kan jag använda Integrity VPN på?

Du kan använda Integrity VPN på sammanlagt 10 enheter (datorer, mobiltelefoner, surfplattor).

Kopiera länk

Kan jag streama svenska serier utomlands med Integrity VPN?

Ja, när du använder Integrity VPN får du en svensk IP-adress, vilket gör att du ska kunna komma åt svenska streamingtjänster som SVT Play och TV4 Play även när du befinner dig utomlands.

Kopiera länk

Vad gör jag om mitt Integrity VPN inte fungerar som det ska?

Om din VPN inte fungerar som den ska, börja då med att installera om tjänsten. Du hittar guider för hur du gör detta på tjänstens hemsida.

Om nyinstallationen inte löser problemet, testa då ifall tjänsten fungerar på en annan enhet. Om den fungerar där, betyder det att tjänsten i sig fungerar som den ska, och att problemet beror på något annat.

Skulle problemet kvarstå kan du chatta med oss på Mina sidor så hjälper vi dig att felsöka. Vi kan också hjälpa till om du har andra frågor kring installationen.

Kopiera länk

Hur avinstallerar jag Bahnhof Safe+?

Mobil/surfplatta:

Om du vill avinstallera Bahnhof Safe+ från din mobil eller surfplatta räcker det med att du tar bort appen.

Windows 7/8:

  • Välj Start och sök efter Kontrollpanelen.
    Beroende på vyn, klicka på Avinstallera ett program eller Program och funktioner.
  • Bläddra ner till Bahnhof Safe+ och markera genom att klicka på programmet.
  • Välj Avinstallera och tryck Ja för att bekräfta avinstallationen.
  • Starta om datorn om du ombeds göra det.

Windows 10/11:

  • Välj Start och sök efter Bahnhof Safe+.
  • Högerklicka och välj Avinstallera för att öppna Kontrollpanelen.
  • Välj Avinstallera igen (vid behov kan du behöva ange inloggningsuppgifter till din dator).

macOS:

Du kan inte avinstallera Bahnhof Safe+ genom att bara dra programmet till papperskorgen. För att ta bort det från din dator måste du använda det medföljande avinstallationsprogrammet.

Observera att du behöver ha administratörsbehörighet på din Mac för att kunna genomföra avinstallationen.

  • Öppna den mapp där du installerade programmet (standard är mappen Program).
  • Dubbelklicka på ikonen Avinstallera Bahnhof Safe för Mac för att öppna avinstallationsprogrammet.
  • Välj Avinstallera, skriv in ditt lösenord för administratörsbehörighet och tryck OK.

Kopiera länk

TV

Kom igång med TV

Ta hjälp av vår guide för att komma igång med din TV-box.

Bahnhof samarbetar med Kalejdo, och du hittar mer information och guider på deras hemsida.

Kopiera länk

Vad ska jag göra om min TV inte fungerar som den ska?

Om din TV-tjänst inte fungerar som den ska, börja då med att göra en fabriksåterställning av din digitalbox.

Om din TV-tjänst fortfarande inte fungerar kan du chatta med oss på Mina sidor.

Kopiera länk

Vilka kanaler kan jag få?

Läs mer om våra TV-erbjudanden här.

Bostadsrättsföreningar och hyresvärdar med TV från Bahnhof har i vissa fall andra kanalpaket. Kontakta oss på 010-510 00 00 så berättar vi mer.

Kopiera länk

Behöver jag en TV-box?

Ja, du behöver en TV-box. Du kan välja att köpa en box direkt från oss när du beställer tjänsten.

Har du redan en TV-box kan den i vissa fall vara kompatibel, beroende på modell. Det är dock viktigt att den inte är låst till en annan operatör.

Kopiera länk

Kan jag titta på TV från Bahnhof på flera enheter samtidigt?

Du kan bara använda en (1) TV-box per TV-apparat. Om du vill titta på flera TV-apparater samtidigt behöver du en separat box för varje enhet.

Om du har frågor eller funderingar kan du chatta med oss på Mina sidor.

Kopiera länk

Villafiber

Kom igång med Bahnhof Villafiber

På dagen för operatörsbytet besöker vi din lokala fiberstation och kopplar upp ditt nya bredband. Omkopplingen sker någon gång mellan kl. 08-18, och när det är klart meddelar vi dig med både mejl och SMS. Du behöver alltså inte vara hemma vid operatörsbytet.

När operatörsbytet är klart kan du koppla in utrustningen som du fått hem med hjälp av den medföljande guiden.

  1. Anslut din router.
  2. Öppna din webbläsare, du kommer då till vår aktiveringssida. Om aktiveringssidan inte öppnas automatiskt kan du själv surfa in på dhcp.bahnhof.se.
  3. Följ instruktionerna.
  4. Klart – nu har du Sveriges bästa bredband!

Du kan ta hjälp av våra andra guider här:

  1. Installationsguide för konverter
  2. Installationsguide för router (1000 Mbit/s)
  3. Installationsguide för router (10 000 Mbit/s)

Kopiera länk

Kan jag beställa Bahnhof Villafiber?

Det enklaste sättet att ta reda på om vi kan leverera Bahnhof Villafiber till dig är att du söker på din adress här.

Du kan också skriva till oss eller ringa oss på 010-510 00 00 så berättar vi mer.

Kopiera länk

Kan jag byta till Bahnhof Villafiber om jag har bredband från en annan operatör idag?

Ja, det kan du. Börja med att kontrollera att vi kan leverera till din adress genom att söka på din adress här.

När du har bekräftat detta kan du säga upp ditt nuvarande bredband. Om du har bindnings- eller uppsägningstid kvar, väljer du bara ett aktiveringsdatum som infaller efter att den perioden löpt ut.

Kopiera länk

Erbjuder ni TV och streaming också?

Ja, vi levererar TV och streaming i samarbete med vår partner Allente. Som villafiberkund hos Bahnhof kan du just nu streama 18 tv-kanaler för bara 149 kr/mån i ett halvår. Läs mer och beställ på Allentes hemsida.

Kopiera länk

Vilken utrustning behöver jag?

1000/1000 Mbit/s:
När du beställer Bahnhof Villafiber skickar vi en mediakonverter med inbyggd SFP till dig. Du ansluter enkelt mediakonvertern till den inkommande fibern i din fastighet genom att följa vår guide.

Efter att du har installerat mediakonvertern kopplar du in din router.

10 000/10 000 Mbit/s:
När du beställer internet med snabbare hastighet skickar vi en router som är optimerad för denna hastighet. Routern har en inbyggd mediakonverter med SFP, och du kan enkelt ansluta den själv genom att följa vår guide.

Kopiera länk

Kan jag beställa tilläggstjänster?

Ja, vi har TV, streaming, VPN, antivirus, telefoni och mycket mer. Tilläggstjänsterna beställer du enkelt på Mina sidor, så fort ditt bredband har aktiverats.

Kopiera länk

Betalning

Kan jag betala med vanlig faktura?

Ja, när du beställer din tjänst får du pappersfakturor som standard.

Dessa fakturor betalar du manuellt via bankgiro eller med Swish på Mina sidor.

Om du har e-faktura eller autogiro idag, och vill byta till vanlig faktura, så behöver du avaktivera eller avsluta e-faktura/autogiro i din internetbank.

Kopiera länk

Kan jag betala med e-faktura?

Ja, du aktiverar e-faktura i din internetbank genom att söka på ”Bahnhof”.

Du kan också behöva ange ditt kundnummer, vilket du hittar på Mina sidor eller på din faktura.

Kopiera länk

Kan jag betala med autogiro?

Ja, du aktiverar autogiro i din internetbank genom att söka på “Bahnhof”. Därefter tar det upp till tre veckor innan autogirot aktiveras och syns på din faktura. Information om vilket datum beloppet dras framgår också på fakturan. Du hittar alla dina fakturor på Mina sidor. Kopiera länk

Varför har inte mitt autogiro dragits?

Om autogiro inte har dragits beror det på att täckning har saknats på ditt konto. Det är lätt hänt! Vid betalning via autogiro gör banken totalt fyra försök att dra beloppet från ditt konto.
  • Första försöket görs på förfallodagen.
  • Om täckning på kontot saknas gör banken  ytterligare tre försök nästkommande tre vardagar. Därefter görs inga fler försök.
Du kan alltid göra en manuell betalning till Bahnhof, om autogiro inte har dragits. Du finner bankgiro och OCR-nummer på Mina sidor. Vi ser alla dina betalningar automatiskt, så du behöver inte meddela oss om du har gjort en manuell betalning. Även eventuella “dubbelbetalningar” återbetalas automatiskt. Kopiera länk

Kan jag få ersättning om mitt internet inte fungerar?

Om felet orsakats av Bahnhof, eller någon av våra samarbetspartners. har du som kund i vissa fall rätt till ersättning.

Hur mycket du har rätt till beror på priset på din tjänst och hur länge tjänsten har varit ur funktion.

Du kan chatta med oss på Mina sidor.

Kopiera länk

Varför är min första faktura på ett högre belopp?

Vi fakturerar alltid våra tjänster i förskott, med undantag för telefonsamtal som läggs till på nästkommande månads faktura. Den första fakturan täcker perioden från dagen dina tjänster aktiverades fram till slutet av nästa månad, vilket ofta resulterar i ett högre belopp på just den fakturan.

På fakturan anges tydligt vilka datum den avser (se rödmarkering).

Kopiera länk

Övrigt

Hur behandlar ni person- och kunduppgifter?

Vi hanterar alla dina personliga uppgifter i enlighet med Dataskyddsförordningen (GDPR) och sparar bara de uppgifter som är nödvändiga för att vi ska kunna leverera våra tjänster, ge service och fakturera korrekt.

Du kan läsa mer om hur vi behandlar kund- och personuppgifter här.

Kopiera länk

Kan alla bli kunder hos Bahnhof?

Ja, alla kan bli kunder hos Bahnhof. Det enda du behöver är ett svenskt personnummer, samordningsnummer eller GD-nummer. Du får heller inte ha några skulder hos oss.

För vissa produkter och tjänster (exempelvis telefoni och router på avbetalning) gör vi en kreditkontroll då dessa inte betalas i förskott.

Kopiera länk

Var hittar jag mina villkor?

Kan jag ångra eller säga upp min beställning?

Om du skulle ångra din beställning har du 14 dagars ångerrätt från beställningsdatum.

Vill du säga upp din tjänst har du vanligtvis en (1) månads uppsägningstid utöver innevarande bindningstid. Om din tjänst har bindningstid kvar kan du säga upp tjänsten tidigast en (1) månad innan bindningstiden löper ut.

För att ångra eller säga upp din tjänst kan du chatta med oss på Mina sidor eller ringa oss på 010-510 00 00. Du kan också skriva till kundservice@bahnhof.net.

Kopiera länk

Kan jag överlåta min tjänst till någon annan?

Om du ska flytta kan din internettjänst oftast överlåtas till den nya boende. Personen som tar över tjänsten måste vara minst 18 år och godkännas efter en kreditprövning. Kostnaden för överlåtelsen är 250 kronor och betalas av den som tar över abonnemanget.

Alla aktiva tjänster, såsom telefoni och antivirus, inkluderas i överlåtelsen. Du kan enkelt göra en förfrågan om överlåtelse på Mina sidor.

Kopiera länk

Hur kontaktar jag kundservice?

Du hittar de flesta svaren du söker i vår FAQ. Behöver du ytterligare hjälp kan du chatta med oss på Mina sidor, där du även kan få en översikt av dina tjänster, felanmäla, betala dina faktur och mycket mer.

Du kan också kontakta kundservice på 010-510 00 00 eller kundservice@bahnhof.se. Våra öppettider hittar du här.

Kopiera länk

Kom igång med din e-post

Ta hjälp av våra guider för att komma igång med din e-post.

Om du använder ett annat e-postprogram är det följande inställningar som gäller:

Inkommande server, IMAP: imap.privat.bahnhof.se
Port: 993 (SSL)

Inkommande server, POP3: pop3.privat.bahnhof.se
Port: 995 (SSL)

Utgående server: mailout.privat.bahnhof.se
Port: 465 (SSL)

Besök Mina sidor för att ändra ditt lösenord.

Kopiera länk

Hur många e-postadresser har jag?

Du får sex stycken e-postadresser med ditt internetabonnemang från Bahnhof.

Du hanterar dem på Mina sidor.

Kopiera länk

Var hittar jag min webbmejl?

Du loggar in på ditt mejlkonto via epost.bahnhof.se.

Om du vill skapa fler mejlkonton kan du göra det på Mina sidor. Där hittar du också inloggningsuppgifter till dina befintliga konton.

Kopiera länk

Hur stora mejl kan jag skicka?

Om du använder ett mejlprogram på din dator/mobil – en mejlklient – är det programmet som sätter gränsen för storleken på dina mejl.

Om du använder vår webbmejl på epost.bahnhof.net är gränsen 25 MB.

Kopiera länk

Vad är en domän?

En domän är en unik adress på internet som används för att identifiera och lokalisera en webbplats, till exempel bahnhof.se.

Alla Bahnhofs internetkunder får en kostnadsfri domän som slutar på ”.st” och ett webbkonto med 3 GB lagringsutrymme.

Kopiera länk

Kan jag skapa en egen domän?

Ja, du kan skapa en egen domän. Chatta med oss på Mina sidor så hjälper vi dig.

Däremot kan du inte flytta över egna domäner till oss. Våra namnservrar är fasta och kan därför inte ändras. Det går heller inte att lägga till pekare till .st-domänen eller ansluta ett SSL-certifikat till den.

Du kan hantera befintliga domäner på Mina sidor.

Kopiera länk

Vilka format och tekniker stöder mitt webbkonto?

Webbkontot har stöd för HTML, javascript och CSS men har inte stöd för PHP, ASP och databaser. Kopiera länk

Vad är SPF och hur löser jag problem med det?

SPF (Sender Policy Framework) är en teknik som används för att förhindra skräppost.

Det finns ett känt fel hos framförallt Gmail som uppstår när SFP-poster saknas och/eller är felaktigt konfigurerade.

Om du har en egen domän och får felmeddelanden när du försöker mejla en Gmail-adress, eller annan e-posttjänst, behöver du själv lägga till _spf-pvt.bahnhof.se i din domäns SPF record.

Exempel på hur det kan se ut:
TXT “v=spf1 include:_spf-pvt.bahnhof.se -all”

Du kan läsa mer om SPF på Googles hemsida.

Kopiera länk

Våra samarbetspartners

AB Borlänge Energi iTUX Stadsnät i Åmål AB
AB Bostaden i Umeå Jokkmokks kommun Staffanstorps Fibernät AB
AB PiteEnergi Jönköping Energi AB Storumans kommun
AB Stokab Kalix kommun Strömsunds kommun
Affärsverken Karlskrona AB Kalmar Energi Elnät AB Sundbybergs Stadsnätsbolag AB
Alingsås Energi Nät AB Karlsborgs Energi AB Säffle Kommunikation AB
Arboga kommun Karlshamn Energi AB Söderköpings kommun
Arvidsjaur Stadsnät Karlskoga Stadsnät AB Sölvesborg Energi & Vatten AB
Arvika kommunnät AB Karlstads El- & Stadsnät AB Tele2 AB
Avesta kommun Kils Stadsnät Telenor Sverige AB
Bengtsfors Energi Nät AB Kinda kommun Telge Nät
Bjuvs stadsnät Kiruna kommun Telia Company AB
Bjäre Kraft Bredband AB Kraftringen Fiber AB Tibro Energi AB
Bjärke Energi AB Kramfors Mediateknik AB Tidaholms Energi AB
Bodens Stadsnät AB KumBro Stadsnät AB Tierp Fiber Network AB
Bollnäs Energi AB Kungsbacka Bredbandsnät Timrå kommun
BoreNet AB Kungälv Energi AB Tomelilla kommun
Borås Elnät AB Kävlinge kommun Tranås Energi AB / Traman
Bosnet Landskrona Energi AB Trollhättan Energi AB
Bostnet Lidén Data Internetwork AB Trosa Fibernät AB
Botkyrka Stadsnät AB Lidköpings bredband Töreboda Fiber AB
Boxholms kommun Lunet AB Uddevalla Energi AB
Burlövs kommun Lycksele kommun Ulricehamns Energi AB
C4 Elnät AB Malmö Stadsnät Umeå Energi Umenet AB
Citynätet i Nässjö AB Malung-Sälens fibernät UppCom AB
Dala Energi Fibernät AB Malå kommun Utsikt Bredband AB
Degerfors Energi AB Mark Kraftvärme AB Vadstena kommun
Dundernet Mittnät Vaggeryds Energi AB
ElmNet AB MKB Net AB Vansbro kommun
Emmaboda Energi & Miljö AB Mora kommun VaraNet AB
Eskilstuna Energi och Miljö AB Motala Kommun Varberg Energi
Falu Elnät AB Munkfors kommun Vellinge Stadsnät AB
Fastbit Mälarenergi AB ViaEuropa
Fiberstaden Mönsterås Kommun Vilhelmina Kommun
Fibra Njudung Energi Vetlanda AB Vimmerby Fibernät AB
Finspång Fiber AB Nodra AB Vindelbostäder AB / ViNet
Finspångs Stadsnät Finet AB Nordanstigs kommun VänerEnergi AB
Finspångs Stadsnät Finet AB Nordmalings kommun Vännäs kommun
Forshaga Fibernät AB Norrtälje Energi AB Värnamo Energi AB
Forshaga Fibernät AB Norsjö Kommun Västervik Miljö & Energi AB
Gironet Nybro Energi AB VÖKBY Bredband AB
GlobalConnect AB Open Infra Core AB Wetternet
GlobalConnect AB Open Universe Wexnet AB
Gotlands Elnät AB Openbit Ydre kommun
Gotlands Elnät AB Orsa kommun Ystad Energi AB
Gällivare Kommun Oxelö Energi AB Zitius
Gästabudstaden AB Oxelö Energi AB Ånge kommun
Göteborg Energi GothNet AB Pajala kommun Årjängs Nät AB
Götene kommun Pingday AB Åsele kommun
Habo Energi AB Ragunda kommun Åtvidabergs kommun
Hallstahammars kommun Robertsfors Kommun Älvdalens kommun
Halmstad Stadsnät AB / Hitnet Ronneby Miljö & Teknik AB Älvsbyns kommun
Hammarö kommun Sandviken Energi AB – Stadsnät Öckerö Fastighets AB
Hedemora Energi AB ServaNet Ödeshögs kommun
Hjo Energi AB Sevab Nät AB Österlens Kraft AB
Hofors kommun Skagerns Energi AB Österåkers Stadsnät AB
Hudiksvalls kommun Skara Energi AB Överkalix kommun
Härjeåns Nät AB Skellefteå Kraft Fibernät AB Övertorneå energi
Härnösand Energi & Miljö AB Skurups Elverk AB Övik Energi AB
Härnösand Energi & Miljö AB Skåne Öppna Stadsnät AB
Hässleholms Fibernät AB Skövde kommun
Hässleholms Fibernät AB Smedjebacken Energi AB
Höganäs Energi AB Sollefteå kommun
Höganäs Energi AB Sollentuna Energi & Miljö AB
IT-Norrbotten Splitvision
Kopiera länk