Välkommen till Bahnhof! Den operatör i Sverige som levererar de snabbaste bredbandsuppkopplingarna – till de nöjdaste kunderna i branschen. Sedan starten 1994 har vi försvarat friheten på nätet och utmanat konventionerna. Nu expanderar vi till Tyskland – och vill att du ska vara med på resan!
Om rollen
I den här rollen får du möjligheten att vara med från start och bygga upp vår tyska kundtjänst. Det är du som blir den trygga rösten i luren när våra tyska kunder behöver hjälp. Du svarar på frågor om internetanslutningar, leveranser och hjälper till att felsöka tekniska problem. Du får en varierad och stimulerande arbetsdag där problemlösning, kommunikation och teknik står i fokus, med goda möjligheter till egen utveckling.
Vi söker dig som vill vara med och sätta standarden för hur förstklassig kundservice ska låta – på en ny, spännande marknad. Här får du kombinera språkkunskaper med teknikintresse och vara med och bygga något från grunden.
Vem är du?
- Du talar och skriver flytande tyska och har god förmåga att kommunicera även på svenska eller engelska.
- Du gillar att lösa problem och får energi av att hjälpa andra.
- Du tycker att teknik är kul, och att förklara det för andra känns naturligt.
- Tidigare erfarenhet av kundservice, teknisk support eller nätverk är ett plus – men inte ett krav. Du får den internutbildning som behövs!
- Vi ser gärna att du har minst gymnasieutbildning.
Varför Bahnhof?
Hos oss blir du en del av ett företag som värnar om datasäkerhet och individens rätt till integritet på nätet. Vi erbjuder en arbetsmiljö som präglas av innovation, samarbete och en vilja att utmana status quo. Här får du möjlighet att växa i en framtidsbransch, med kollegor som brinner för teknik och smarta lösningar.
Ansökan
Låter det här något för dig? Skicka CV och personligt brev till ansokan@bahnhof.net senast den 20 april 2025. Ange “Kundtjänst Tyskland – Umeå” i ämnesraden. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdag.