När ditt företag beställer bredband från Bahnhof kan du vara trygg i att allt levereras med högsta kvalitet och enligt rätt förväntningar. Bakom kulisserna arbetar projektledaren Louisa Persson, en av våra erfarna medarbetare. Louisa säkerställer att varje beställning blir verklighet och att Bahnhof har Sveriges nöjdaste företagskunder inom bredband.
Louisa bor i Stockholm tillsammans med sin sambo, två hundar och en katt. På fritiden rider hon regelbundet, något som har format hennes förmåga att vara ödmjuk och följa sin magkänsla. Egenskaper som även avspeglar sig i hennes arbete.
– Gör jag fel uppe på hästen riskerar jag inte bara hästen utan även min egen säkerhet, säger Louisa.
Dressyrtävling med hästen Crack.
Med över tre års erfarenhet på Bahnhof och en nioårig bakgrund inom telekom, har Louisa en djup förståelse för branschens komplexitet. Hon beskriver sitt arbete som att hålla ihop alla delar av en leverans, från teknisk implementation till kundkontakt.
– Det mest spännande är när jag får ett projekt som till en början ser omöjligt ut att lösa, men där det går att hitta en lösning genom att vara påhittig och se till att alla jobbar mot samma mål, säger Louisa.
“Min roll handlar om att koppla samman avdelningar och säkerställa att vi når målet tillsammans”
En typisk arbetsdag för Louisa innebär att synkronisera med de säljare som haft den initiala kundkontakten, kommunicera rätt information till våra tekniker, boka installationer och följa upp pågående ärenden. Hon betonar vikten av kommunikation för att hantera utmaningar, exempelvis när externa faktorer orsakar förseningar.
– Så länge kunden hålls informerad och vi är kreativa i vårt tänkande kan vi lösa det mesta säger hon.
Ett av Louisas mest minnesvärda projekt ägde rum i Uppsala, där ett projekt hotades av förseningar på grund av tjäle i marken. Med endast en vecka till deadline samarbetade Louisa och hennes team för att hitta en tillfällig lösning med en radiolänk. Tack vare snabbt agerande och samordning kunde de leverera i tid.
– Fram till dess att vi hade en lösning på plats slet jag mig många gånger i håret. Och många med mig. Det var mycket som skulle klaffa för att det skulle fungera, berättar Louisa.
Test av radiolänk med laserpenna, som tillfällig lösning innan tjälen gått ur marken.
”Vi försöker alltid gå above and beyond”
För Louisa är det viktigaste att alltid finnas tillgänglig för frågor, informera i den utsträckning kunden önskar och leverera så fort som möjligt. Hon arbetar aktivt för att anpassa sig efter kundernas behov, vare sig det handlar om tekniska förklaringar eller att hitta alternativa lösningar.
– Kommunikation och noggrannhet är avgörande för att skapa förtroende och säkerställa att vi levererar över förväntan. Vi försöker alltid gå above and beyond, säger Louisa.
Vad betyder det här för dig som kund?
När du väljer Bahnhof får du mer än Sveriges bästa bredband – du får också engagerade medarbetare som Louisa. Hennes fokus på kvalitet, tydlig kommunikation och problemlösning säkerställer att din leverans blir så smidig som möjligt. Med Louisa och hennes kollegor vid din sida kan du lita på att du är i trygga händer.