Nu har Svenskt Kvalitetsindex publicerat resultaten från sin senaste undersökning av svenska telekomkunder, och resultatet visar att Bahnhof tar förstaplatsen i kategorin kundnöjdhet för bredbandsprivatkunder.
Tobias Fahlström och Ruben Espinoza Contreras som ansvarar över Bahnhofs kundservice kommenterar beskedet.
– Vi på kundservicen känner oss otroligt glada och stolta över att våra kunder faktiskt är nöjdast i Sverige, det bekräftar att vårt hårda arbete ger resultat. Det senaste året har varit rätt kämpigt för oss – vi har tagit emot en stor och snabb tillströmning av nya kunder som ställt tuffa krav på vår personalstyrka, vi har haft tekniska besvär med bland annat en telefonväxel som gått sönder och dessutom öppnat ett helt nytt kundservicekontor i Umeå och anställt många nya under kort tid för att möta de nya kraven. Att vi trots detta har lyckats hålla kundnöjdheten på hög nivå visar vilket enormt engagemang som finns hos alla våra anställda. Och oavsett vilka utmaningar vi ställs inför är och förblir vårt uppdrag faktiskt detsamma, vi är Bahnhof, vi bryr oss om våra kunder på riktigt och vårt mål kommer alltid vara att ge Sveriges bästa service. Och här har vi ett kvitto på att vi har lyckats.
Läs SKIs fullständiga rapport om svenska telekomkunders attityder här.
Presskontakt: Jon Karlung 076-111 01 60