Det oberoende undersökningsföretaget Svenskt Kvalitetsindex (SKI) har mätt kundnöjdhet på bredbandstjänster bland företag. Resultatet är tydligt: Bahnhof har nöjdast företagskunder inom bredband i Sverige.
Att undersökningen kommer från just SKI – som ägs av en stiftelse inrättad av regeringen för att bidra till positiv kvalitetsutveckling i samhället – ger resultatet en extra tyngd.
– Det här är ett kvitto på vårt engagemang och hårda arbete för att få Sveriges nöjdaste företagskunder, säger Robin Mattisson, säljchef för företagstjänster på Bahnhof.
Hela listan för segmentet kundnöjdhet bland företagskunder:
Bahnhof – 74,5
Telia – 73,7
Telenor – 72,0
Tele 2 – 69,6
Bredband2 – 67,9
Övriga – 69,7
Tre – 66,9
Branschgenomsnittet – 71,3
I rapporten framgår det att kunderna ger höga betyg, inte bara för bredbandets stabilitet och pålitlighet, utan även för hur servicefrågor hanteras.
– En nyckel till god service hos oss är att det personliga bemötandet väger lika tungt som den snabba och tydliga lösningshanteringen, säger Edvin Lundgren, chef för Bahnhofs företagssupport.
Letar du efter ett pålitligt bredband till ditt företag? Sök på din adress för att ta reda på vad vi kan leverera er.