Bahnhof är överlägsen vinnare för andra året i rad!

Bahnhof tar för andra året i rad hem en ohotad förstaplats bland Sveriges internetoperatörer. Dessutom är det andra året i rad som ingen annan än Bahnhof placerar sig på den positiva delen av skalan. Detta enligt årets kundundersökning från det oberoende mätföretaget Nordic Bench.

Bahnhofs kunder uppger att man är mest nöjd med driftsäkerheten och att man framhåller företagets goda rykte.

–  Det är förstås superkul att våra egna kunder ger oss toppbetyg. Vi utklassar faktiskt alla andra konkurrenter i den här mätningen. Att vi vinner för andra året i rad är ett kvitto på det ömsesidiga engagemang som finns mellan Bahnhof och kunderna. Bahnhof har helt enkelt de vassaste och driftsäkraste bredbandstjänsterna, och dessutom med en hög svansföring i frågor som gäller personlig integritet och ett fritt och öppet internet, säger Jon Karlung, VD, Bahnhof.

Här är resultatet för de största internetoperatörerna i Sverige enligt Nordic Benchs undersökning. Betyget är baserat på standarden Net Promoter Score som mäter kundernas lojalitet gentemot operatören.

1. Bahnhof, + 24
2. Telia, -11
3. Telenor, -24
4. Comhem, -30
5. Bredbandsbolaget, -42

Presskontakt:
Jon Karlung, 076-111 01 60

Kan du också få bredband från Bahnhof? Sök på din adress här!

Om Nordic Bench
Nordic Benchs oberoende studie är återkommande. Rapporterna visar förutom NPS-värdet också hur strategiska beslut hos leverantörerna påverkat konsumenten samt hur en leverantör står sig gentemot sina konkurrenter.

Nordic Bench pressmeddelande

För att ta del av rapporten samt för mer information kontakta:
Jan Ogner, VD +46 (0)733-82 88 44, jan.ogner@nordicbench.se
Jan Borg, VVD +46 (0)739-01 07 22, jan.borg@nordicbench.se