Nu är Tyfon en del av Bahnhof på riktigt

Den 8 juni 2015 förvärvade Bahnhof AB internetleverantören Tyfon, en internetoperatör som precis som vi kännetecknades av starka, aktiva ägare med entreprenöriell bakgrund.

Steg för steg har Tyfon blivit en del av Bahnhof och nu har det sista och viktigaste steget tagits – i mars 2019 gick de sista fakturorna i Tyfons namn ut. Nu är alla Bahnhofkunder på riktigt och vi hoppas att ni trivs hos oss!

Vi passar även på att byta ut gamla tjänster ut till nya och säkrare

De kunder som har haft äldre versioner av antivirusskydd som de köpt via Tyfon och Bahnhof kommer snart att bli uppgraderade till en helt ny säkerhetsnivå med Bahnhof SAFE. Med Bahnhof SAFE kan man skydda 3 eller 15 enheter vare sig de är PC, Mac, Android eller iPhone eller iPad. Förutom antivirusskydd ingår dessutom en stor mängd olika funktioner som bankskydd, kontrollpanel, surfskydd med mera. Alla berörda kunder kommer inom kort få meddelande om vad de ska göra för att få uppgraderingen.

Information till dig som tidigare betalat din faktura till Bahnhof/Tyfon

De allra flesta kunderna behöver inte göra något. Om du har faktura via autogiro och e-faktura kommer du bara notera att från och med april 2019 är Bahnhof mottagare på fakturan. Om du betalar manuellt behöver du ändra till bankgiro 5136–5088, Bahnhof AB.