Bahnhof utnämns till ”Årets bredbandsoperatör” för andra året i rad

Bahnhof utnämns till ”Årets bredbandsoperatör” för andra året i rad vid årets Telekomgala. Detta baserat på en ny kundundersökning från det oberoende mätföretaget Nordic Bench.

Kundundersökningen ISP NPS 2021 är en svensk studie där man har sammanställt värden för 22 olika ISP-operatörer baserat på standarden Net Promoter Score som mäter kundernas lojalitet gentemot operatören.

Här ovan redovisas NPS-värdet för de nio största varumärkena samt branschens genomsnitt. Varumärkena är sorterade från högsta till lägsta NPS. Positiva värden har en grön punkt, negativa en röd medan värden nära noll ger en gul punkt. Branschens genomsnitt har färgen blå.

Bahnhofs vd Jon Karlung kommenterar resultatet:

– Vi är förstås väldigt glada och tacksamma för våra kunders stöd, men jag kan ödmjukt säga att Bahnhof inte heller är perfekta! Det senaste året har varit utmanande för oss, vi har tagit emot en stor tillströmning av nya kunder som ställt tuffa krav på vår kundtjänst, samtidigt som många medarbetare varit sjuka och frånvarande och vi har ställt om till att driva kundtjänsten på ett pandemianpassat vis. Med det sagt så är vi ju faktiskt överlägsna våra konkurrenter i undersökningen och det känns förstås fantastiskt!