VÄRLDSPREMIÄR: Bahnhofs 10 Gbit/s-router för hemanvändare – snabbast på marknaden!
Publicerad 2018-10-17 08:00

Read the article in english at the bottom of the page.

Nu kan du wifi-surfa på mobilen och köra e-sport på datorn som du dessutom livestreamar till Twitch, samtidigt som du kollar Netflix i Ultra HD! På samma gång. Bahnhof introducerar världens första 10 Gbit/s-router med 10 Gbit/s-ethernetport till vanliga hemanvändare med höga krav.

Tack vare Bahnhofs storinvestering Northern Light och tekniska innovationer i fibernätet har vi kunnat leverera 10 Gbit/s till privatkunder sedan början av 2018. Bahnhof blev därmed först i Sverige att erbjuda hastigheten i större skala, men vid lanseringen fanns varken routrar, datorer eller nätverkskort med stöd för hastigheten i motsvarande kvantiteter till försäljning.

I sann Bahnhofanda bestämde vi oss därför för att driva hårdvaruutvecklingen själva, och gav Huawei uppdraget att producera en världsunik router till vårt superbredband som vi på egen hand kunde sätta på marknaden. I tätt samarbete med dem har vi skräddarsytt Bahnhofs kraftfulla 10 Gbit/s-router HN8255WS, som nu äntligen är redo för försäljning.

Beställ 10 Gbit/s komplett med Bahnhofs router redan idag på bahnhof.se! Med Bahnhofs superrouter kan du få ut det mesta av den snabbaste bredbandstjänsten - trådlöst eller via ethernetporten på 10 Gbit/s. Streama, gejma och skypea i 3D, Ultra HD eller 8K, en sak i taget eller allt på samma gång, nu är det du och inte din bandbredd som sätter gränserna.

Tre snabba om Bahnhof 10 Gbit/s

> 10 Gbit/s = 10 000 Mbit/s

> 10 Gbit/s erbjuds till dig som har villafiber, dedikerad lägenhetsfiber eller fiberanslutning via Skanova eller Stokab.

> 10 Gbit/s-tjänsten utnyttjas bäst med nätverkskabeln Cat 6a.

Presskontakt: Jon Karlung 076-111 01 60

WORLD PREMIERE: Bahnhof’s 10 Gbit/s router for home use - the fastest on the market!

Yes, you can WiFi-surf on your smartphone and play e-sport on your computer which is also livestreamed on Twitch, while watching Netflix in Ultra HD. All at the same time. Bahnhof introduces the world’s first 10 Gbit/s router with a 10 Gbit/s ethernet port - for regular users with high demands.

Thanks to Bahnhof’s mega investment Northern Light and technical innovations throughout our fiber network, we have been able to deliver 10 Gbit/s to private customers since the beginning of 2018. Bahnhof was the first Swedish ISP to offer this speed at a larger scale, but when we actually launched the service there just wasn’t enough routers, computers or network cards that supported the speed for sale.

In true Bahnhof manner we decided to impel the hardware development ourselves, so we assigned Huawei with producing a totally unique router for our superbroadband-service that we could place on the market. In close collaboration with Huawei we have customized Bahnhof’s powerful 10 Gbit/s router HN8255WS, and it’s finally ready to put up for sale.

Order our 10 Gbit/s service and complete it with Bahnhof’s router right now at bahnhof.se! With Bahnhof’s superrouter you’ll get the most out of the fastest internet service - wirelessly or through the 10 Gbit/s ethernet port. Stream, game and Skype in 3D, Ultra HD or 8K, one thing at a time or everything simultaneously! Your bandwidth will never restrict you ever again.

Three quick facts about Bahnhof 10 Gbit/s

> 10 Gbit/s = 10 000 Mbit/s

10 Gbit/s is available to those who have fiber installed in their house, those who have a dedicated fiber line to their apartment, and those who have a fiber connection through Skanova or Stokab.

You will get the most out of your 10 Gbit/s service with the network cable Cat 6a.

Press contact:
Jon Karlung 076 111 01 60