Kundservice

Kom igång med bredband - upp till 1 000 Mbit/s

Denna guide avser bredbandsuppkoppling på upp till 1 000 Mbit/s (1 Gbit/s). Om du har en snabbare uppkoppling, till exempel 10 000 Mbit/s (10 Gbit/s), kan du klicka här för att komma igång.

Du kan byta din hastighet själv genom att gå in på Mina sidor och välja den hastighet du vill ha, eller ringa oss på 010-510 00 00. I de flesta fall sker hastighetsbytet direkt, men i vissa nät kan det ta 1-5 dagar.

Koppla in routern

Koppla en nätverkskabel mellan ditt bredbandsuttag hemma och routern (uttaget märkt ”WAN”). Observera att du inte ska koppla routern till ditt telefonuttag.

Starta routern

Koppla in routerns strömsladd och starta routern med ”På/Av”-knappen. Vänta ca 20 minuter medan routern hämtar inställningar.

Anslut till nätverket

När lamporna på routern slutat blinka kan du ansluta till WiFi-nätverket med din dator/mobil. Nätverkets namn och lösenord (”WPA2 key”, ”WLAN key” eller ”Wireless Key”) hittar du på baksidan av routern.

Gå in på dhcp.bahnhof.se från din dator/mobil och följ instruktionerna för att aktivera din tjänst.

Nu ska ditt bredband fungera!

Om du vill ha hjälp med något så kan du chatta med oss på Mina sidor eller ringa på 010-510 00 00.

Vill du skicka tillbaka routern?

Om routern inte fungerar som den ska så har du rätt att skicka tillbaka den och få pengarna tillbaka. Skicka routern i originalförpackning (med plasten på) och i nyskick till oss inom 14 dagar från det att du emottagit den (du betalar frakten).

Returadress: Bahnhof AB, Box 930, 781 29 Borlänge

Problem med uppkopplingen?

Många problem med bredbandet blir lösta om man stänger av routern, väntar 20 sekunder och startar den igen.

Ring oss annars på 010-510 00 00 eller chatta med oss på
bahnhof.se/minasidor så hjälper vi dig